Προσκυνηματική επίσκεψη στο Άγιο Όρος – Μάϊος 2012

Οδοιπορικό της προσκυνηματικής επίσκεψης του Συνδέσμου της Τάξης μας στο Άγιο Όρος, που πραγματοποιήθηκε από 26-29 Μαΐου 2012.

Προσκυνηματική Επίσκεψη στο Άγιο Όρος

Υλοποιώντας απόφαση της Γεν. Συνελεύσεως της 11 Φεβ. 2012, πραγματοποιήθηκε από 26-29 Μαΐου 2012 η προσκυνηματική επίσκεψη του Συνδέσμου της Τάξης μας στο Άγιο Όρος. Συνολικά στην επίσκεψη συμμετείχαν 16 συμμαθητές και 1 φίλος συμμαθητού.

Ξεκινήσαμε από την Αθήνα το πρωί του Σαββάτου 26 Μαΐου με 4 Ι.Χ. και φτάσαμε το απόγευμα στην Ουρανούπολη, όπου και διανυκτερεύσαμε. Το πρωί της επομένης, Κυριακή 27 Μαϊου, ήρθαν και δύο συμμαθητές από Θεσ/νίκη και Ξάνθη. Μπήκαμε στο ταχύπλοο , αφού πήραμε τα διαμονητήρια, και αναχωρήσαμε για τη Δάφνη. Από εκεί με λεωφορείο φθάσαμε στις Καρυές, πρωτεύουσα του Αγίου Όρους.

Περιμένοντας στο λιμάνι της Ουρανούπολης την επιβίβαση

Στις Καρυές, έξω από το Πρωτάτο.

Αμέσως μετά την άφιξή μας στις Καριές άρχισε η προσκυνηματική μας επίσκεψη στις Ιερές Μονές. Την πρώτη που επισκεφθήκαμε ήταν η Ι.Μ. Κουτλουμουσίου , στην οποία συναντήσαμε και έναν καταπληκτικό Γέροντα 90 ετών, που ήταν γεμάτος ενεργητικότητα. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη Σκήτη του Αγ. Ανδρέα και μετά το Πρωτάτο, όπου και η Ιερά εικόνα του ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ. Ακολούθως επιβιβασθήκαμε σε 2 ΜΙΝΙ BUS και αναχωρήσαμε για την Ι.Μ. Καρακάλου. Μετά από ένα ταξίδι 1 ώρας περίπου σε χωματόδρομο, πλην όμως σε εξαιρετικής ομορφιάς περιβάλλον, φθάσαμε στην Ι.Μ. Μεγίστης Λαύρας, όπου και διανυκτερεύσαμε. Εκεί παρακολουθήσαμε τον εσπερινό και αργά το βράδυ μας δέχθηκε ο ηγούμενος της Ι.Μ. Γέροντας Πρόδρομος, με τον οποίο είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Το πρωί της επομένης (από της 0400Ω) παρακολουθήσαμε μέσα σε βαθιά κατάνυξη τον Όρθρο και την Θεία Λειτουργία. Η Ι.Μ. Μεγίστης Λαύρας είναι η πρώτη Μονή που ιδρύθηκε στον Άθω από τον Άγ. Αθανάσιο τον Αθωνίτη και, όπως μας είπε ο ηγούμενος, έχει την τρίτη μεγαλύτερη βιβλιοθήκη μετά το Σινά και το Βατικανό.

Στην είσοδο της Ιεράς Σκήτης Αγίου Ανδρέα

Τεράστιο παλιό βαρέλι στο οινοποιείο της Ιερά Μονής Ιβήρων

Την Δευτέρα 28 Μαϊου το πρωί αναχωρήσαμε από την Ι.Μ. Μεγίστης  Λαύρας και επισκεφθήκαμε την Ι.Μ. Ιβήρων, όπου μας ξενάγησαν στη βιβλιοθήκη της Μονής καθώς και στο εξαιρετικής ποιότητος εργαστήριο οινοποιίας. Ακολούθως επισκεφθήκαμε την Σκήτη του Προφήτη Ηλία, όπου ηγούμενος είναι ένας πρώην στρατιωτικός ιερέας, και ξεναγηθήκαμε από έναν καταπληκτικό μοναχό στο καθολικό της Σκήτης, έναν πανέμορφο Ιερό Ναό μ’ ένα εκπληκτικής ομορφιάς τέμπλο. Το απόγευμα φθάσαμε στην Ι.Μ. Βατοπεδίου, παρακολουθήσαμε τον εσπερινό και στις 2100 μας δέχθηκε μαζί με άλλους προσκυνητές ο ηγούμενος της Μονής Γέροντας Εφραίμ. Εκεί διανυκτερεύσαμε.

Το φιλόξενο παραδοσιακό κέρασμα (λουκούμι-καφές-τσίπουρο) στην πέργολα δίπλα από το Καθολικό της Ιεράς Σκήτης Προφήτη Ηλία

Το τέμπλο του Καθολικού της Ιεράς Σκήτης Προφήτη Ηλία

Το πρωί της Τρίτης 29 Μαϊου (από 0430Ω) παρακολουθήσαμε τον κατανυκτικό Όρθρο και την Θεία Λειτουργία και απολαύσαμε μία εκπληκτική Βυζαντινή χορωδία. Μετά ξεναγηθήκαμε στο νέο σκευοφυλάκιο της Μονής, το οποίο έχει πολύ αξιόλογα κειμήλια εκτεθειμένα στον επισκέπτη με σύγχρονες μεθόδους. Μετά την επίσκεψή μας στο σκευοφυλάκιο δέχθηκε μόνον εμάς ο ηγούμενος Εφραίμ και είχαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική συζήτηση. Γύρω στις 1200 αναχωρήσαμε με το ταχύπλοο για την Ιερισσό και από εκεί επιστρέψαμε στους προορισμούς μας αργά το βράδυ.

Ομαδική αναμνηστική φωτογραφία στην είσοδο του Καθολικού της Ιεράς Σκήτης Προφήτη Ηλία

Ήταν ένα ταξίδι- προσκύνημα που πέτυχε απόλυτα το σκοπό του, αφού μας γέμισε όλους με εμπειρίες, θρησκευτική και πνευματική ανάταση και πλήρη αποχή από την καθημερινή ζούγκλα στην οποία ζούμε.

Ο Πρόεδρος

Μεντεσίδης Χαράλαμπος

Ο Γεν. Γραμματέας

Αβράμης Κωνσταντίνος

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...