Το φιλόδοξο σχέδιο του Ερντογάν

 

Για τη θαλάσσια σήραγγα Μαύρης Θάλασσας-Μεσογείου, εδώ και ένα χρόνο περίπου, έχει συγκροτηθεί στην Άγκυρα μια ομάδα από 33 μηχανικούς, οι οποίοι εργάζονται για τις ανάγκες αυτού του άκρως απορρήτου προγράμματος.

 

Αυτό είναι το φιλόδοξο σχέδιο του Ερντογάν !!

Εφημερίδα «Μιλλιέτ» της 12 Μαρ 2011 Μετάφραση: Χαρ. Καραγκιοζούδης

Στο σημερινό του άρθρο, στην εφημερίδα «Βατάν» ο δημοσιογράφος Ρεχά Μουχτάρ, βγήκε με το «φιλόδοξο σχέδιο» του Ερντογάν, το οποίο είχε παλιότερα εκφράσει ο Ερντογάν και σύμφωνα με το οποίο σκέφτονταν την διάνοιξη θαλάσσιας σήραγγας, από τη Σαμψούντα της Μαύρης Θάλασσας μέχρι το Γιουμουρταλικ της Μεσογείου…

Και να που χθες άρχισαν να στέλνονται σε ορισμένους δημοσιογράφους mail με τίτλο: « Να το φιλόδοξο σχέδιο του Ερντογάν»

Θαλάσσια σήραγγα Μαύρης Θάλασσας – Μεσογείου

Ο Πρωθυπουργός Ερντογάν, στα πλαίσια της συμπλήρωσης των 100 ετών της εγκαθίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας, η οποία θα γίνει το 2023, άρχισε τις προετοιμασίες για την επέτειο και εμφανίζεται να έχει καταστρώσει ένα «φιλόδοξο σχέδιο», σύμφωνα με το οποίο με άκρα μυστικότητα, σχεδιάζεται η διάνοιξη μιας θαλάσσιας σήραγγας από τη Σαμψούντα μέχρι το Γιουμουρταλικ, μήκους 500 χιλιομέτρων. Για τη θαλάσσια σήραγγα Μαύρης Θάλασσας-Μεσογείου, εδώ και ένα χρόνο περίπου, έχει συγκροτηθεί στην Άγκυρα μια ομάδα από 33 μηχανικούς, οι οποίοι εργάζονται για τις ανάγκες αυτού του άκρως απορρήτου προγράμματος. Στην ομάδα του σχεδίου συμμετέχουν γεωλόγοι, κατασκευαστές, ναυπηγοί, ηλεκτρολόγοι-ηλεκτρονικοί, μεταλλειολόγοι, μηχανικοί πετρελαίων και χημικοί μηχανικοί.

 

 

Στη μνήμη των 100 ετών της Δημοκρατίας

Η σήραγγα αυτή, που θα αρχίζει ακριβώς από το κέντρο της Ανατολικής Μαύρης θάλασσας, θα περνάει σε βάθος 1000 μέτρων, θα έχει άμεση ανταπόκριση στη Μεσόγειο θάλασσα και θεωρείται ως ένα έργο γοήτρου, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 100 χρόνων της Τουρκικής Δημοκρατίας. Με ένα τέτοιο μεγάλο έργο, εκτιμάται ότι η Τουρκία θα κερδίσει ένα πολύ μεγάλο κύρος σε ολόκληρο τον κόσμο. Με το σχέδιο της σήραγγας Μαύρης Θάλασσας-Μεσογείου του πρωθυπουργού Ερντογάν, η Τουρκία θέλει να αποκτήσει ένα νέο και μακρινό ορίζοντα. Η θαλάσσια σήραγγα Μαύρης Θάλασσας-Μεσογείου, η οποία θα αρχίσει 15 χιλιόμετρα ανατολικά της Σαμψούντας, θα περνάει ακριβώς από το μέσον της Ανατολίας, κόβοντας τον άξονα Βοράς-Νότος και αφού περάσει 50 χιλιόμετρα ανατολικά της Καισάρειας, θα βγαίνει στην επαρχία Γιουμουρταλικ των Αδάνων και θα ανταμώνει με τη Μεσόγειο.

Υπερμεγέθεις διαστάσεις

Η σήραγγα που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί, θα έχει μήκος 500 χιλιόμετρα, θα είναι μεσαίου μεγέθους, πλάτους 80 μέτρων και σχεδιάζεται έτσι ώστε να επιτρέπει την ταυτόχρονη διέλευση δύο αντιθέτως κινουμένων σκαφών. Η σήραγγα θα έχει ύψος από την επιφάνεια των υδάτων 18 μέτρα, ενώ βάθος από την επιφάνεια των υδάτων 22 μέτρα. Η θαλάσσια σήραγγα Μαύρης Θάλασσας-Μεσογείου, όταν θα περνάει κάτω από την Ανατολία, θα είναι σε βάθος 1400 μέτρων από την επιφάνεια της γης. Λόγω του μεγάλου βάθους που θα περνάει η διαδρομή της σήραγγας, αναμένεται κατά τις εργασίες να εξαχθεί μεγάλος αριθμός πολυτίμων μετάλλων, άνθρακας, νερό πηγής, ιαματικό νερό, φυσικό αέριο ή ακόμα και πηγές πετρελαίου. Με το άνοιγμα της σήραγγας, αναμένεται να κερδίσει και η οικονομία της Τουρκίας, με τις ανεκμετάλλευτες φυσικές πηγές.

Πλωτές Τσάπες

Οι μηχανικοί, λόγω του ότι για πρώτη φορά στον κόσμο σχεδιάζεται μια τέτοια υπερμεγέθης διάνοιξη σήραγγας, σκέφτονται να χρησιμοποιήσουν πολλές διαφορετικές τεχνικές για την εκσκαφή. Η διάνοιξη θα πραγματοποιηθεί με γιγαντιαίες τσάπες, οι οποίες θα συναρμολογηθούν πάνω σε πλοία-πλατφόρμες, τα οποία θα κατασκευαστούν γι’ αυτό το σκοπό, ενώ τα χώμα της εκσκαφής, τα βράχια και τα ορυκτά, με τη βοήθεια ειδικών ταινιών μεταφοράς θα συγκεντρώνονται στην πλατφόρμα και στη συνέχεια θα απομακρύνονται. Το μήκος της σήραγγας θα είναι 500 χιλιόμετρα και προκειμένου οι εκσκαφή να μπορέσει να πραγματοποιηθεί μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ελέχθη ότι οι εργασίες θα αρχίσουν από δύο κατευθύνσεις, δηλαδή από τη Σαμψούντα και από το Γιουμουρταλικ.

Πλούσια μεταλλεύματα

Κατά τη διάρκεια των εκσκαφών εκτιμάται ότι θα εξαχθούν δισεκατομμύρια τόνοι χώματος και βράχων, οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν για τις επιστρώσεις και την κατασκευή των παράκτιων δρόμων της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου. Επί πλέον αυτές οι εκχωματώσεις, μπορεί να συμφωνηθεί να εξάγονται στις Κάτω χώρες με πρώτη την Ολλανδία, όπου τόσο το χώμα όσο και τα πετρώματα, να χρησιμοποιηθούν για το γέμισμα των θαλασσών. Ακόμη κατά τη διάρκεια των εκσκαφών θα αξιολογούνται εμπορικά τα ορυκτά και ο άνθρακας, καθώς και το δυναμικό των οργανικών υλών, το οποίο αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ως λίπασμα στη γεωργία.

Θάλασσα στην Καισάρεια

Με την κατασκευή της θαλάσσιας σήραγγας Μαύρης Θάλασσας-Μεσογείου, εκτιμάται ότι θα μειωθεί σε σημαντικό βαθμό η κυκλοφορία των πλοίων και των πετρελαιοφόρων στα στενά του Βοσπόρου. Η σήραγγα που θα περάσει από τα ανατολικά της κεντρικής Ανατολίας, κατά μια έννοια, θα φέρει και θάλασσα στην Καισάρεια. Στο ύψος της διαδρομής που θα περνάει η σήραγγα, σε συνολικά 3 ή 4 σημεία, εκ των οποίων το ένα κοντά στην Καισάρεια, θα ανοιχτούν κάθετες σήραγγες και σε αυτές τις σήραγγες –ανελκυστήρες, που θα ανταμώνουν με τη σήραγγα Μαύρης Θάλασσας-Μεσογείου, σχεδιάζεται να κατασκευαστεί και από ένα λιμάνι. Με αυτό τον τρόπο, η κεντρική Ανατολία θα μπορεί να χρησιμοποιήσει τη θαλάσσια οδό για μεταφορές. Οι μηχανικοί εργάζονται με τη σκέψη πάνω στο πρόγραμμα, για το αν οι ταξιδιώτες και τα εμπορεύματα θα μετακινούνται με κάθετες σήραγγες-ασανσέρ προς το λιμάνι ή αν θα κατασκευαστούν επικλινείς οδικές σήραγγες που θα έχουν ζεύξη με την εθνική οδό.

Νέοι υδάτινοι πόροι για τις πόλεις

Με τη διάνοιξη της θαλάσσιας σήραγγας Μαύρης Θάλασσας-Μεσογείου, θα αναδυθούν νέες πηγές καθαρού ύδατος, οι οποίες σχεδιάζεται να χρησιμοποιηθούν, για να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες σε νερό των πόλεων και κωμοπόλεων, που βρίσκονται δίπλα στη διαδρομή της σήραγγας. Επί πλέον η γραμμή της σήραγγας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη διέλευση σωληνώσεων μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Η ανακοίνωση (θα γίνει) πριν από τις εκλογές

Με οδηγίες του πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, οι εργασίες για το έργο της θαλάσσιας σήραγγας Μαύρης Θάλασσας-Μεσογείου κρατούνται άκρως απόρρητες και η ανακοίνωση για το έργο θα γίνει πάλι από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, πριν από τις εκλογές της 12ης Ιουν 2011. Από τη στιγμή που θα ανακοινωθεί το έργο στην κοινή γνώμη, για χρονικό διάστημα ενός έτους περίπου, θα συζητηθούν όλες οι πτυχές, θα ληφθούν υπόψη οι κριτικές και αφού γίνουν οι απαραίτητες αναθεωρήσεις, εκτιμάται ότι θα αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής το φθινόπωρο του 2012. Αυτό το διάστημα σχεδιάζεται στον ένα χρόνο που θα περάσει, οι αρμόδιες υπηρεσίες με επικεφαλής την ΜΤΑ, να πραγματοποιήσουν γεωφυσικές έρευνες και να μελετήσουν το έδαφος. Ο στόχος είναι η σήραγγα να εγκαινιαστεί (ανοίξει) το 2023, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 100 χρόνων της εγκαθίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας, πλην όμως οι ειδικοί λένε πως μια τέτοια σήραγγα, δεν είναι δυνατόν να κατασκευαστεί μέσα σε χρονικό διάστημα 11-12 ετών.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση