Νέο τουρκικό σύστημα πλωτής γεφύρωσης

 

Ολοκληρώθηκε η σχεδιασθείσα από Τούρκους μηχανικούς «Μεταφερόμενη πλωτή γέφυρα επιθέσεως», στην οποία δόθηκε το όνομα «SAMUR» και η οποία άρει όλα τα εμπόδια σε ρέματα και ποτάμια, για την μεταφορά αρμάτων και ΤΟΜΠ.

 

 

 

 

 

Δημοσίευμα της εφημερίδος «Χουριέτ» της 12 Δεκ 2010

Έτοιμο το «SAMUR» για τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις (ΤΕΔ)

Εκ μέρους της εταιρίας αμυντικών συστημάτων FNSS A.S. ολοκληρώθηκε το πρώτο πρωτότυπο «SAMUR», επ’ ωφελεία των ΤΕΔ. Συνολικά θα παραχθούν 52 κομμάτια και οι γέφυρες «SAMUR», για τη διάβαση υδατίνων κωλυμάτων, θα συνδέονται η μια δίπλα στην άλλη, σαν τα κομμάτια του παζλ, και σε σύντομο χρονικό διάστημα, τα κομμάτια αυτά θα μετατρέπονται σε δεκάδες μέτρα γέφυρα, πάνω από την οποία θα μπορούν να περάσουν στην απέναντι όχθη άρματα βάρους 70 τόνων.

 

 


 

Ο Γενικός Δντής της εταιρίας FNSS Ναίλ Κούρτ ανέφερε ότι το Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των ΤΕΔ σε μεταφερόμενες πλωτές γέφυρες επιθέσεως, προκήρυξε διαγωνισμό, τον οποίο κέρδισε η FNSS και το 2007 υπογράφτηκε η σχετική σύμβαση. Όπως δήλωσε ο Κούρτ, αμέσως μετά την σύμβαση άρχισαν εντατικά οι εργασίες για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του προγράμματος, οι οποίες διήρκησαν 3,5 χρόνια και εργάστηκαν 150 Τούρκοι μηχανικοί.

Ο Κούρτ δήλωσε επίσης ότι στον κόσμο υπάρχουν δυο εταιρίες οι οποίες παρήγαγαν τέτοια συστήματα, μια Γαλλική και μια Γερμανική, πλην όμως το σύστημα στο οποίο δόθηκε η ονομασία «SAMUR», είναι πολύ υψηλότερων προδιαγραφών απ’ αυτό που παράγει η Γερμανική και η Γαλλική εταιρία. Εξηγώντας τις καλύτερες προδιαγραφές, δήλωσε ότι οι γέφυρες «SAMUR» διαθέτουν όχημα 8 Χ 8, ενώ το παραγόμενο από τις δυο άλλες εταιρίες είναι σε όχημα 4 Χ 4.

 

Ο Κούρτ είπε ότι το όχημα 4 Χ 4 του Γερμανικού συστήματος το επηρεάζει δυσμενώς στην κίνησή του επί του εδάφους, αν και μπορεί στη Γερμανία αυτό να μην συμβαίνει, επειδή το έδαφος στην Ευρώπη είναι επίπεδο. Όμως στην Τουρκία είναι πολύ διαφορετικές οι συνθήκες του εδάφους. Επομένως το 8 Χ 8 σύστημα, ήταν το πλέον κατάλληλο για τις συνθήκες της Τουρκίας. Επί πλέον η φέρουσα ικανότητα του «SAMUR» είναι πολύ υψηλότερη. Είπε ακόμη ότι όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα, βρίσκονται εντός του οχήματος και υπό τον έλεγχο κεντρικού υπολογιστή.

 

Ο Κούρτ είπε επίσης ότι τα «SAMUR» είναι ένα σύστημα γέφυρας, το οποίο χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και θα χρησιμοποιείται από τους πλέον προηγμένους Στρατούς του κόσμου, ενώ τόνισε ότι για την ανάπτυξη αυτού του συστήματος, δεν υπήρξε καμιά υποστήριξη από το εξωτερικό και είναι η πρώτη ολοκληρωμένη εγχώρια παραγωγή.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα της συμφωνίας, το πρώτο πρωτότυπο του «SAMUR» ολοκληρώθηκε, ενώ άλλα τρία πρωτότυπα θα ολοκληρωθούν μέσα σε χρονικό διάστημα ενός μηνός. Στη συνέχεια και για διάστημα δυο μηνών θα πραγματοποιούνται δοκιμές των χαρακτηριστικών. Το πρόγραμμα προβλέπει την παραγωγή 52 κομματιών, ενώ τα τέσσερα πρώτα κομμάτια θα παραδοθούν στις ΤΕΔ το μήνα Απρίλιο (2011). Το πρόγραμμα των «SAMUR» θα ολοκληρωθεί το 2012. Ο Κούρτ πρόσθεσε ότι το σύστημα αυτό χρησιμοποιείται από τις ΗΠΑ, την Αγγλία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.

Χαρακτηριστικά του «SAMUR»

Τα «SAMUR» έχουν τη δυνατότητα να κινούνται τόσο στο έδαφος όσο και στο νερό. Στο έδαφος κινούνται με 100 χιλ/ώρα, ενώ στο νερό με 20 χιλ/ώρα. Στην ξηρά συμπεριφέρεται σαν ένα TIR, ενώ με την είσοδό του στο νερό, τραβάει τις ρόδες του στο εσωτερικό του και μετατρέπεται σε ένα πλοίο. Έχει μήκος 12 μ., πλάτος 4 μ. και ύψος 3,5 μ. Κατά την διέλευσή του σε υδάτινο κώλυμα, συνενώνεται σαν τα κομμάτια του παζλ και μπορεί να μετατραπεί σε μια γέφυρα δεκάδων μέτρων. Δυο «SAMUR» ενωμένα, μπορούν να δημιουργήσουν μια γέφυρα 20 μέτρων, πάνω από την οποία μπορούν να περάσουν άρματα βάρους 70 τόνων και να βρεθούν στην απέναντι πλευρά.

 

 

 

Σύμφωνα με το πρόγραμμα θα παραχθούν 52 κομμάτια με συνολικό κόστος 130 εκατομμύρια δολάρια.

Το «SAMUR» διαθέτει αμφίβιες δυνατότητες, συναρμολογείται σε σύντομο χρονικό διάστημα πάνω στο ποτάμι και δίνει τη δυνατότητα ταχύτατης διεκπεραίωσης αρμάτων μάχης και Μονάδων στην απέναντι όχθη.

Η κατασκευάστρια εταιρεία FNSS είναι ο πρώτος ιδιωτικός φορέας της Τουρκίας, στον τομέα της Αμυντικής Βιομηχανίας, ο οποίος παράγει τροχοφόρα και ερπυστριοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης. Συγκροτήθηκε το 1988 και έχει 587 άτομα προσωπικό, από τους οποίους οι 387 βρίσκονται μέσα στη χώρα και οι 200 στο εξωτερικό. Εξάγει τεθωρακισμένα οχήματα σε πολλές χώρες.

Μετάφραση: Χαράλαμπος Καραγκιοζούδης

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση