Νέα τουρκική πρόκληση στο Αιγαίο

 

Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος (UAV) στο Αιγαίο, πάνω από την Χίο.

 

Τουρκικό μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος (UAV), πιθανότατα I-GNAT ή GNAT 750 ή το ισραηλινής κατασκευής Heron, πέταξε πριν από τρία εικοσιτετράωρα σε αποστολή συλλογής πληροφοριών επάνω από τη Χίο!

 

Το αξιοσημείωτο είναι ότι το μη επανδρωμένο κατασκοπευτικό αεροσκάφος δεν εντοπίστηκε από τα ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης και κατ’ αυτό τον τρόπο δεν κατέστη δυνατή η αναχαίτισή του.

 

Εντοπίστηκε από φυλάκιο του Στρατού στη Χίο, το οποίο έσπευσε να μεταδώσει την πληροφορία, αλλά ήταν αργά για οποιαδήποτε ελληνική αντίδραση, καθώς το κατασκοπευτικό αεροσκάφος απομακρύνθηκε με κατεύθυνση τη θαλάσσια περιοχή νότια της Χίου.Μόλις το φυλάκιο ενημέρωσε τη διοίκηση για την πτήση του αεροσκάφους, σηκώθηκαν δύο αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά, μέχρι να σπεύσουν στην περιοχή, το UAV είχε προλάβει να απομακρυνθεί.

 

Είναι η πρώτη φορά που καταγράφεται πτήση UAV επάνω από ελληνικό νησί και μάλιστα όχι μικρό νησί, αλλά ένα από τα μεγαλύτερα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Υπολογίζεται ότι το μη επανδρωμένο αεροσκάφος παρέμεινε αρκετή ώρα επάνω από το νησί, μέχρις ότου απομακρυνθεί νότια.

 

Η εισαγωγή στο τουρκικό οπλοστάσιο των μη επανδρωμένων αεροσκαφών UAV αποτελεί συνέχεια συγκεκριμένου προγράμματος και εκτιμάται ότι διαφοροποιεί την τουρκική απειλή για την χώρα μας.

 

 

Το συγκεκριμένο οπλικό σύστημα σε συνεργασία και με οπλικά συστήματα τα οποία έχουν ήδη ενταθεί στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, όπως τα Harpy και τα UAV Heron (Shoval), αναμένεται να αυξήσουν σημαντικά τις πιθανότητες αιφνιδιασμού των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων στο πλαίσιο της στρατηγικής πρώτου πλήγματος, προσβάλλοντας ζωτικούς στόχους στα νησιά του Αιγαίου.

 

Όσον αφορά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη Heron, η σχετική σύμβαση ύψους $190 εκατ δολ. υπεγράφη το 2004, προβλέποντας την προμήθεια 10 συστημάτων Μέσου Ύψους, Μακράς Διάρκειας πτήσης Heron από το Ισραήλ.

 

Με 8,5m μήκος και 16,6m εκπέτασμα πτερύγων, με μέγιστη ταχύτητα 250 κόμβων, οροφή 30.000 πόδια, διάρκεια πτήσης 50 ώρες και εμβέλεια 200km, το Heron αποτελεί ένα θαυμάσιο σύστημα αναγνώρισης στόχων στο Αιγαίο σε πραγματικό χρόνο.

 

Ο μη εντοπισμός του από τα ραντάρ εναέριας επιτήρησης, η ευκολία με την οποία εισήλθε και εξήλθε του ελληνικού εναέριου χώρου, καταγράφοντας φυσικά πολύτιμα δεδομένα, αλλά και το χρονικό σημείο στο οποίο επέλεξαν οι Τούρκοι να κάνουν κάτι τέτοιο, είναι τα σημεία που προβληματίζουν περισσότερο το ΓΕΕΘΑ.

 

Ένα άλλο ζήτημα είναι το «Γιατί;». Γιατί η Τουρκία άρχισε να χρησιμοποιεί τέτοια συστήματα συλλογής πληροφοριών, που συνήθως χρησιμοποιούνται στις επιχειρήσεις στα τελευταία στάδια προετοιμασίας τους;

 

 

Χρήστος Κουτσογιαννόπουλος

Ταξίαρχος ε.α.

 

 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΗΧΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ

ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση